Open menu

09 січня 2024 року в КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж» у рамках методичного тижня викладач психолого-педагогічних дисциплін Тетяна Міщенко провела семінар-практикум на тему «Базові положення нейропедагогіки в освіті», у якому взяли участь викладачі коледжу. 

Мета заходу–поширювати новітні тенденції розвитку нейроосвіти як нової наукової області у галузі нейронаук; популяризувати факти про роботу мозку у ситуації навчання, застосування принципів природного навчання, використання універсальних механізмів навчання мозку, створення умов для упровадження нейропедагогіки як інтегрованої мозок-орієнтованої моделі навчання. 

Увагу викладачів сконцентровано на основний сенс нейропедагогіки: «спочатку вивчити, як працюють мозок та нервова система людини, а потім уже обирати найкращі методи навчання». 

Методична структура побудови заходу тісно пов’язана з основною ідеєю – узгодження процедур викладання і навчання із психічним станом мозку студента, що розвивається, і спрямована на розкриття змісту базових положень нейропедагогіки: факти, принципи, можливості, умови, механізми. 

У ході презентації Тетяна Міщенко продемонструвала основні результати дослідження нейронауки через короткий огляд книг зарубіжних науковців Д. Медіна, 
Д. Соуза,Е. Дженсена, С. Деана та ін. 

Теоретична частина семінару була розкрита на основі змісту книги «12 принципів навчання мозку/розуму в дії: навчання для розвитку мислення вищого рівня та виконавчої функції» (2016, третє видання) американського вченого, доктора філософії дослідницького інституту природного навчання(Каліфорнія) Ренате Нуммели Кейн та Джеффі Кейн. 

Для активізації діяльності учасників використано різні засоби навчання: музику А.  Вівальді «Пори року. Зима»; відеокліп «Як працює мозок»;відеофрагменти виступів кандидатки з біологічних наук, української нейрофізіологині Вікторії Кравченко «Чотири «кити» у навчанні» та «Нейромедіатори в навчанні»; «Нейрофізіологічна вправа для дітей і дорослих».

Практична частина семінару включала виконання інтерактивних вправ: дискусію «Чому нейроосвіта тренд ХХІ століття?»; індивідуальну роботу з пам’яткою «Принципи навчання мозку»; роботу в парах за таблицею «Можливості навчання мозку»; виконання тесту; полілог в малих групах щодо прийомів реалізації принципів і можливостей навчання мозку на етапах мозок-орієнтованої моделі навчання: 

- «Розслаблена пильність: створення оптимального емоційного клімату»;

 -«Оркестрове занурення в складний досвід: створення оптимальних можливостей для набуття досвіду на основі закономірностей мозку»; 

- «Активна обробка досвіду: створення оптимальних способів для закріплення вивченого». 

Учасники семінару-практикуму прийшли до висновку, що зміни у організації освітнього процесу в умовах коледжу тісно пов'язані з нейропедагогічним підходом до викладання і навчання, в центрі якого суб'єкт-суб'єктні відносини на рівні «Людина-Людина». Підведення підсумків засвідчило досягнення запланованих результатів навчання, а «дофамінова рефлексія» продемонструвала високий рівень задоволеності роботою.